|
«Концепція мовної освіти» русифікаторська, – ЛНУ імені Франка
Проект «Концепції мовної освіти в Україні» поглиблює поділ у суспільстві та збільшує штучно створену напругу між носіями різних мов. Документ викликав різку критику та безліч зауважень в ЛНУ ім. І. Франка. Про це повідомляє інформ-агенція ЗІК.
Резолюцію про подання зауважень та пропозицій до проекту «Концепції мовної освіти в Україні» одноголосно прийняли 17 січня на засіданні розширеного ректорату Львівського національного університету ім. І. Франка за участі проректорів, деканів факультетів, директорів коледжів та керівників структурних підрозділів. Висновки та зауваження університетської наукової інтелігенції завізовані ректором львівського національного університету ім. І. Франка Іваном Вакарчуком.
Зауваження та пропозиції Львівського національного університету імені Івана Франка до проекту «Концепції мовної освіти в Україні»
Загальні зауваження
Проект «Концепції мовної освіти в Україні» у запропонованому для громадського обговорення Міністерством освіти і науки, молоді та спорту варіанті не можна ухвалювати, через його суперечність з нормами чинного закону про мови та положеннями «Європейської хартії регіональних мов або мов меншин», згідно з якою будь-які заходи щодо розвитку територіальних мов повинні здійснюватися «без шкоди для викладання офіційної мови (мов) держави». Концептуальні засади проекту скеровані першочергово на створення привілейованого стану однієї, а саме російської мови, та суттєво обмежують сфери вживання української мови як державної.
Зміст задекларованої концепції мовної освіти в Україні є спробою реанімувати імперську мовну політику, яку більшовицька система силоміць впроваджувала в Україні. Про це свідчить намагання авторів проекту реанімувати анахронічне поняття «мова міжнаціонального спілкування», існування якого в державах унітарного типу є абсолютно безпідставним, бо всі сфери міжнаціональної комунікації забезпечує державна мова.
Окремі положення проекту є голослівними, необґрунтованими, а у деяких випадках елементарно безграмотними. Зокрема, закладене в основу концепції твердження, що російською мовою «вільно володіє більшість мешканців нашої країни», ані фактично, ані змістовно не відображає реальної соціолінгвістичної ситуації. Варто нагадати, що в Україні з 1991 року російська мова не є обов’язковим навчальним предметом для всіх шкіл, а тому рівень «вільного володіння» з цього часу забезпечують лише російськомовна естрадна та мас-медійна продукція здебільшого сумнівної якості.
Загалом проект «Концепції мовної освіти в Україні», як і законопроект «Про мови в Україні» №1015-3, не передбачає врегулювання мовного питання, а поглиблює поділ у суспільстві та збільшує штучно створену напругу між носіями різних мов. Крім того, запропонована концепція мовної освіти грубо порушує конституційні норми України у сфері мовної діяльності та підриває основи нашої державності.
Джерело: http://www.zik.com.ua/ua/news/2011/01/20/267688
Scridb filter
|
Сайт функціонує за фінансового сприяння Програми підтримки національно-культурних товариств, етнічних громад Чернівецької області та української діаспори.
|
Leave a Reply